zondag 2 oktober 2016

Recept: Gevulde flespompoen

Laatst heb ik deze twee flespompoenen gekregen.


Op internet ben ik gaan zoeken naar een recept. Zo kwam ik op Smulweb een recept tegen van een gevulde flespompoen met rijst en champignons. Ik heb het een beetje aangepast omdat ik dacht dat rijst een beetje te flauw zou zijn. Daar heb ik Quinoa voor in de plaats gedaan. Dit viel voor mij een beetje tegen en de volgende keer ga ik hem met notenrijst maken. Ik heb ook nog nooit een pompoen uitgehold, laat staan een warme. Het ging bij mij een beetje onhandig en het werden geen mooie blokjes.


Het recept

Ingrediƫnten: voor 2 personen

1 flespompoen
150 gram Quinoa (rijst, notenrijst)
1 gehakte ui
olijfolie
bakboter of olijfolie
250 gram champignons
50 gram gehakte walnoten
4 eetlepels gehakte platte peterselie ( ik heb gedroogde peterselie gebruikt)
Parmezaanse kaas (geraspt)

Zo maak je het:

Snij de pompoen in de lengte door de helft en verwijder de pitten.
Wrijf het vruchtvlees in met olijfolie en strooi er wat zout en peper over.
Leg de pompoenhelften, met het vruchtvlees naar beneden, in een braadslee of ovenschaal. Bak de pompoen in 45 minuten en op 180 graden gaar in de oven.
Bereid de Quinoa volgens de verpakking.
Maak de champignons schoon. Bak de ui en voeg de champignons toe.
Meng de Quinoa, de peterselie en de gehakte walnoten.
Voeg daar de ui en champignons aan toe.
Haal het gare pompoenvlees uit de pompoen, snij het in blokjes en meng dit door de Quinoamengsel.
Vul hiermee de pompoen. 
Strooi hier de Parmezaanse kaas over.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten