dinsdag 10 januari 2017

Voeding, Balans vinden


Ons gezin is een beetje uit balans met voeding. Door van alles uit te proberen van nieuwe producten en trends, raak je een keer de weg kwijt. We wilden graag dat de weegschaal niet meer omhoog ging maar omlaag. Dit hoefde niet met een crashdiëet  maar met iets blijvends.

Dus gingen we op zoek naar een diëtiste die ons daarin kon begeleiden. We wilden graag een goede balans in voeding die blijvend is. Eerst hadden we iets met koolhydraat. Zo weinig mogelijk koolhydraat eten en veel eiwitten. Je werd er dol van. Nu hebben we een weekmenu waar alle voedingsstoffen inzitten. Dit bevalt zeer goed.

Daarnaast gaan we drie keer per week wandelen. Hopelijk krijgen we straks weer de balans van voeding, bewegen en lekker in je vel zitten weer terug. Gisteren zijn we begonnen met een eindje lopen, heerlijk.

Binnenkort word ik geöpereerd. Mijn baarmoeder gaat er uit en daar door kom ik gelijk in de overgang. Dan is het ook belangrijk om mijn voeding en beweging op orde te hebben.

Dit jaar is mijn doel om me lichamelijk goed te voelen. Niet meer moe, pijn, gewoon kunnen bewegen en elke dag met een glimlach wakker worden. Dit natuurlijk wat betreft de klachten rond endiometriose.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten