maandag 16 januari 2017

Weekend kilo's

De hele week gaat het goed met het bewuster eten. Helemaal geen trek in iets zoets en gewoon een vol gevoel de hele dag. Alleen het wandelen gaat minder. Wat wil je ook; het sneeuwt of het vriest (nu min 10). Geen lekker weer om te zeggen dat je lekker een stukje gaat lopen. Maar voor de rest mogen we niet klagen. Ik ben toch nog een kilo kwijt geraakt.

Maar dan....Weekend!
We hadden afgesproken dat we zaterdag een zak popcorn zouden nemen. Zondag visite, dan was dat ons snaai moment. Goed, je voelt hem al aankomen. Krijgen we zaterdag een belletje van vrienden of we zin hadden om gezellig langs te komen. Tuurlijk, daar zijn wij wel voor in. Netjes ingehouden met drank en snaaien. Maar 100 gram aangekomen. Door het anders eten, had ik niet zoveel behoefte om steeds maar door te snaaien. Maar zondag ging ik helemaal los. Mijn lichaam had ineens behoefte aan alles wat vet, zoet en hartig is. Wijn ging er ook wel in. En de weegschaal gaf dus ook aan dat ik een kilo was aangekomen. Weg alle moeite van de vorige week . Dat bedoel ik dus met de weekend kilo's. Grrrr!

Vandaag weer fris opgestaan en opnieuw begonnen. Lekkere rauwkost gemaakt. Totdat het middag werd en mijn lichaam weer om slecht voedsel vroeg. Tja, en daar ga je dan. De hele middag lusteloos voor de tv en rustig door blijven eten. Eerst denk je, mijn lichaam moet nog afkicken van het weekend. Maar dan hoor je op de tv dat het Bleu Monday is. Ooo....nu valt het kwartje, het ligt aan Bleu Monday. Gelukkig kun je iets op de schuld geven.

Ach wat maakt het uit wat voor dag het is. Je moet het toch zelf doen. Morgen beginnen we weer aan een nieuwe dag. Ik hoop wel dat ik het een keer leer om me in te houden als er allemaal lekkere dingen op tafel staan. Deze week kan ik daar goed op oefenen. Ik heb twee verjaardagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten