donderdag 2 februari 2017

Lente


Vanmorgen zat ik op de fiets. Het was nog wel koud maar de zon scheen. Ik had echt het gevoel dat de lente er aan zit te komen. De vogels die mooi fluiten. En ook echt de hele ochtend. Alsof ze al bezig zijn om de vrouwtjes te lokken. Ik heb ook vliegende beestjes in de zon gezien. Een boel bij elkaar en maar druk om elkaar heen vliegen. Een eekhoorntje was druk bezig in de bomen. En de laatste sneeuw is nu ook weg. Van mij mag de lente komen. Ik vind het de mooiste seizoen van het jaar. Alles begint weer opnieuw. Alles is dan mooi fel van kleur. Een heester begon al te bloeien.


Zodra je dat lente-gevoel krijgt, heb ik altijd zin om de tuinstoelen weer op de plek te zetten. Om dan vervolgens met een kop koffie buiten te gaan zitten en lekker genieten van de buiten zijn. De natuur, de vogels horen fluiten en de buitenlucht voelen. Heerlijk. Of achter het glas, zon in je gezicht. En dan even je ogen sluiten en genieten van de zonnestralen.


Doet me ook denken aan centerparcs. Met carnaval vluchten wij het huis uit vanwege het café tegenover ons. Daar wordt flink carnaval gevierd met veel lawaai. Dan gaan we naar een huisje. En 's morgens met een kop koffie buiten op het terras zitten en genieten van de rust en de natuur.

Kom maar op met de lente!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten