donderdag 23 maart 2017

Een verplichte rust

Het is hier al een tijdje stil op deze blog. En dat had een reden. Ik moest een operatie ondergaan.

Vorig jaar rond deze tijd ben ik ook al geopereerd. Ik heb endometriose.  De maandelijkse bloedingen gaan dan niet alleen naar buiten maar ook de buik in. Dit kleeft zich als kleine brandhaardjes vast aan alles. Rondom de periode worden ze actief en gaat het zeer doen. Vorig jaar hebben ze alles weggesneden en een eierstok moest weg gehaald worden.

De klachten kwamen weer terug ondanks een spiraal. Ik was 2 weken ongesteld om de 2 weken. We hebben toen besloten om de baarmoeder en de andere eierstok te verwijderen. Hierdoor kom ik gelijk in de overgang, wat ik per direct merkte.

Ik kon de eerste weken niet zoveel. Alleen veel slapen en zitten.
Maar als het even kon, haakte ik aan mijn deken. Ik zal proberen om deze zo snel mogelijk af te maken en te posten.

Over endometriose en de overgang zal ik nog wat meer gaan schrijven. Ik heb bij mijzelf gemerkt dat ik er weinig vanaf wist maar dat je er met je omgeving er niet over kunt hebben. Simpelweg omdat er niemand er mee te maken heeft. En al helemaal niet zo vroeg acuut in de overgang. Veel heb ik op internet moeten zoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten