maandag 27 maart 2017

Klok een uur vooruit

Hadden jullie nog last van het uur dat vooruit ging? Hier wel.
Zaterdagavond hadden we het er nog over dat we de klokken moeten verzetten. "Ja, dat kan nog wel voordat we naar bed gaan". Kreeg ik als antwoord.

Mijn man wilde graag de formule 1 race kijken." Dat kan ik mooi in bed doen", zegt hij. Wij hebben een tv boven in onze slaapkamer. Niet erg als je wil slapen en de ander nog even de film wil afkijken. Al die lichtflitsen in de kamer. Maar goed. Op zulke momenten als je s'morgens vroeg de race wil kijken, is het wel makkelijk.
De volgende ochtend gaat om kwart over zes de wekker. Mijn man draait zich nog een keer om, kan nog wel. Dan gaat hij nog even kijken naar ander programma want de race begint nog niet. Om zeven uur schakelt hij naar de zender waar de race op is. Tot zijn verbazing ziet hij dat de race al in volle gang is. Hij vraagt zich nog hardop af of de race eerder is begonnen. "Balen dat ik dat weer niet weet" roept hij nog. En na een paar minuten valt het kwartje. "Ooooo, ik ben vergeten de wekker een uur naar voren te zetten."

Ik moest enorm lachen, zet je de wekker om de race te zien en dan vergeet je die een uur te verzetten. Doe je al die moeite om vroeg wakker te worden voor de race en dan heb je hem nog gemist ook. "Dan maar gewoon afkijken en op de Duitse zender de herhaling kijken" zegt mijn man.

Intussen had ik al een kop koffie van beneden gehaald. We hebben gezien dat Max Verstappen vijfdes werd. En nu wachten in bed tot de Duitse zender begint. Hoor ik iets snurken naast me. Ik hem wakker maken. Had hij bijna ook nog het begin gemist van de herhaling omdat hij weer in slaap was gevallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten