zondag 19 juni 2016

Karin Slaughter: Mooie meisjes

Dit is mijn eerste boek van haar die ik lees. En ik wil meer van haar gaan lezen. Nu ben ik in dubio. Ga ik vanaf nu lezen of begin ik bij het eerste boek. Ze heeft al heel veel boeken geschreven.

Op de achterkant staat:

Wanneer op het nieuws melding wordt gemaakt van een vermist meisje, moet Claire Scott ongewild terugdenken aan haar eigen zusje. Zij verdween twintig jaar geleden, en het mysterie is nooit opgelost. Maar wanneer Claire alsnog de waarheid over de verdwijning van haar zus ontdekt, zal haar leven nooit meer hetzelfde zijn,

Wat ik er van vond:

Ik vond het een mooi boek die je niet makkelijk weg legt. Je wilt graag weten hoe het verder gaat. 
Claire is getrouwd met Paul. Als hij komt te overlijden, ontdekt ze dingen over hem waar ze niet weet wat ze er mee moet. Ze belt haar zus Lydia, die ze al jaren niet meer heeft gezien. Allebei zitten ze nog met vragen over de verdwijning van hun zus. Allebei zijn ze gevormd door deze verdwijning. 
Samen zoeken ze uit wat ze gevonden hebben na de dood van Paul. Tijdens de zoektocht komen ze er achter wat er is gebeurd met hun zus. Maar zijn ze zelf ook in gevaar.

In het boek zijn er ook hoofdstukken waar de vader aan het woord is. Langzaam wordt het duidelijk wat er is gebeurd maar ook wat de impact is in een gezin als iemand wordt vermist.

Het is een spannend boek, waar ik niet te veel wil verklappen waar het over gaat. Als je het boek leest, val je van de ene verbazing in de andere. Ik ga zeker haar volgende boek lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten