dinsdag 28 juni 2016

boek: Liane Moriarty; Het geheim van mijn man

Liane Moriarty wordt vergeleken met Meave Binchy. Nu ben ik een groot fan van Meave Binchy, dus was ik gelijk nieuwsgierig naar deze schrijfster.


Op de achterkant:

'Mijn lieve Cecilia, als je dit leest, ben ik er niet meer....'

Stel je voor dat je man een brief aan je heeft geschreven, om te openen na zijn dood. Stel je voor dat die brief zijn diepste, meest donkere geheim bevat. En stel je dan eens voor dat je deze brief toevallig vindt terwijl je man nog springlevend is. Cecilia Fritzpatrick is een succesvolle zakenvrouw, staat voor iedereen klaar en is een toegewijde echtgenote en moeder. Maar die brief gaat alles veranderen, en niet alleen voor haarzelf.

Mijn recensie:

Ik had hoge verwachting omdat ze vergeleken wordt met Meave Binchy. Ik houd van romans waarin meerdere karakters wordt beschreven uit het dagelijks leven. En dat deze karakters uiteindelijk bij elkaar komen. Mijn verwachtingen werden waar gemaakt.

Dit boek gaat over 3 vrouwen:
Cecilia; rond de veertig. ze heeft 3 dochters en is gelukkig getrouwd met John-Paul. Ze heeft een 
           eigen cariĆ«re met tubberware. Ook is ze erg gehulpzaam in de gemeenschap.
Tess; rond de dertig. Getrouwd met Will en samen hebben ze een zoontje. Tess hangt erg aan 
           haar nicht en samen met haar en Will hebben ze een eigen zaak.
Rachel; rond de vijftig. Ze heeft een leuke baan maar kampt nog steeds erg met het verlies van 
          haar dochter.

Als ik meer over hen vertel, verklap ik het verhaal. Ze hebben alle drie hun eigen problemen. En toch hebben ze met elkaar te maken. Dit boek maakte meer dan mijn verwachtingen waar. Het is een roman waar je in de personages wordt gezogen. Maar ook een spannend boek waarvan je de waarheid wil weten. Een boek die je graag uit wil lezen want je wil weten hoe het ze vergaat. Maar ook weer niet uit wil lezen omdat je dan geen deel meer uitmaakt van hun leven.

Haar volgende boek; Grote kleine leugens, heb ik al gekocht. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten