zaterdag 25 juni 2016

Kwaliteit van eten

 Telkens vraag ik mij af of het brood echt beter is bij de bakker dan van de supermarkt. Zo ook of het vlees bij de slager beter is dan van de supermarkt. Om hier achter te komen zijn we etenswaren gaan kopen bij de 'vakmensen'.

Vlees halen we nu bij de slager. Je proeft echt het verschil. De schnitzel is daar geen dun plakje karton met paneermeel. Of de kipfilet is bij de slager lekker sappig en smaakvol. Wij gaan naar een slager die zelfstandig is. Daar hoef je niet te betalen voor een logo.

Hetzelfde voor brood. Die smaakt beter bij de bakker. Ook de beschuit, gebak en broodjes zijn lekkerder.

Vis halen we nu ook bij de visboer. De kabeljauw is in de supermarkt droog vergeleken bij een visboer. Het is gewoon vers en dat merk je aan alles.

Groente weet ik nog niet waar ik dat moet halen. Supermarkt heeft steeds meer groente waar je bij gaat twijfelen. Maar ik vind het prettig dat ik mijn eigen groente en fruit kan pakken. Dat kan bij de groenteboer weer niet. Daar pakt de groenteboer je spullen.

Zo zijn er steeds meer vragen over bij voorbeeld kaas, waar haal je die het beste.
Wij gaan steeds meer voor kwaliteit ook al betaal je er meer voor. Vaak valt het wel mee en hebben wij het er wel voor over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten