woensdag 23 november 2016

Recept: Bloemkoolpasta

Ik heb veel kookboeken en tijdschriften over koken. Je leest ze door en slaat ideeën en tips in je op. Voor de rest staan ze in de kast. Daar wil ik nu verandering in brengen. Ik pak nu regelmatig een kookboek en maak daar een recept uit.
Omdat het herfst is, leek het me leuk om hier iets uit te maken.

Daarin vond ik dit heerlijke recept met bloemkool. Bloemkool lust iedereen bij ons en dan ook nog met pasta, dat kan niet mis gaan.


Wat heb je nodig: (voor 4 personen)

500 gram rundergehakt
1 ei
1 zakje kruidenmix Bretons gehakt
1 bloemkool
200 gram geroosterde rode paprika (pot)
1 blik blokjes tomaat (á 400 gram)
3 el olijfolie
400 gram macaroni
geraspte Parmezaans kaas

De bereiding

Meng het gehakt met het ei en de kruidenmix en draai er kleine balletjes van.
Maak de bloemkool schoon en verdeel in gelijke roosjes.
Spoel de paprika's met koud water af. Pureer de paprika's en de tomaatblokjes in een keukenmachine. (ik heb het met een staafmixer gedaan)
Verhit de olie in een koekenpan en bak hierin de gehaktballetjes rondom bruin. Voeg de paprikasaus en 11/2 dl water toe. Laat de balletjes 8-10 minuten pruttelen. Breng op smaak met peper en zout.
Kook de bloemkool in 8-12 minuten gaar.
Kook intussen de macaroni in een ruime pan volgens de aanwijzingen op de verpakking.
Giet de macaroni en de bloemkool af. Roer de saus en de bloemkool door de macaroni.
Verdeel de bloemkoolpasta over 4 borden.
Strooi er geraspte Parmezaanse kaas over.


Dit was echt heerlijk. Het komt zeker vaker op tafel bij ons.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten