donderdag 15 september 2016

Wat te eten met dit warme weer

Met dit warme weer is je eetlust weg. Maar ook de zin om achter het fornuis te gaan staan. Je weet gewoon niet wat je moet eten.

Zo heb ik al een keer een recept geplaatst voor een koude pastasalade. Erg lekker, maar je bent er wel een keer klaar mee. Langzaam aan wil ik graag weer een lekkere pompoensoep of stoofschotel. Daar kan ik me nu al op verheugen.
Ik zit ook al op internet te zoeken naar lekkere varianten van warme chocolademelk. Raar is dat eigenlijk. Ondanks het warme weer, denk je toch aan wintergerechten. Net alsof je geest en smaakpapillen al helemaal gewend zijn aan de seizoenen. En die niet voor de gek te houden zijn door extra lange zomer.

Deze gerechten hebben wij gegeten met het warme weer:


Gebakken vis van Kötter. Wat was die lekker. Niet te vergelijken met een vis van de markt. Nu haal ik de gewone vis al bij de viswinkel maar de gebakken gingen we altijd nog naar de markt. Die uit de winkel zijn niet vettig, geen graat en je proeft echt de vis.
Daar aten wij iets patat bij, die mijn man in de pan deed toen ik de winkel uitging met de vis.
En een rauwkost van witlof, appel (en ik rozijnen erbij) en aangemaakt met een sausje van slasaus verdunt met iets water, een theelepel mosterd en wat poedersuiker.


En verder hebben we een kipfilet met kipkruiden gegeten. De kip gebakken in een grillpan. Kipfilet kwam van de slager en dat proef je ook. Ze zijn lekker mals. 
Daarbij provinciaalse aardappeltjes van de AH. En een salade van spinazie, gemengde sla, iets pesto erdoor en iets balsamico dressing van de AH. Stukjes tomaat, mozzarella en geroosterde pijnboompitten erdoor.
Deze salade heb ik van Brendakookt.nl

Voor inspiratie kijk ik veel op andere blogs zoals Brendakookt.nl en UitPaulineskeuken.nl
Ook gebruik ik Smulweb of google ik gewoon.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten