donderdag 21 juli 2016

Huzarensalade

Deze salade is erg lekker bij een bbq. Of bij warm weer als maaltijd. Ik maak deze altijd voor bij de buurtbbq en is altijd als eerste op.


IngrediĆ«nten: voor ongeveer 6 mensen
600 gram vastkokende aardappelen
3 hard gekookte eieren
1 klein blikje smac in blokjes
1 zure appel met schil in blokjes (ik gebruik Elstar)
100 gram zoetzure zilveruitjes in stukjes
1/2 ui, heel fijn gesnipperd
100 gram zoetzure augurken, in stukjes
1 klein blikje groentemacedoine
scheut tomatenketchup
iets mosterd
iets azijn en neutrale olie
1/2 pot mayonaise
peper en zout

Bereiding:
Zelf snijd ik de aardappels in blokjes en daarna kook ik ze even met zout. Laten afkoelen. Dit in een grote bak doen. De eieren in stukjes snijden, smac in blokjes, appel in stukjes en de augurken en zilveruitjes in fijne stukjes. Dit alles in de grote bak erbij doen en door elkaar mengen. De ui en het blikje macedoine erbij doen.
Roer de mayonaise erdoor. De tomatenketchup, mosterd, azijn en olie naar smaak toevoegen. Soms is de ene appel zuurder dan de andere, dan gebruik je minder azijn. Ik doe altijd overal iets van in, dan proeven en kijken of er een smaak toegevoegd moet worden.

Deze salade kun je nog aantal dagen bewaren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten